مصطفی مردانی

مصطفی مردانی داستان نویس

مصطفی مردانی

مصطفی مردانی داستان نویس

  • ۰
  • ۰

گفتگو و نویسندگی تاثیرگذار نیاز به کلمه و دایره واژگان دارد. کلمه های خاص و جادویی زیادی هستند که هر کسی می‌تواند آنها را یاد بگیرد  و برای این کار نیاز به نویسندگی نیست. اما همه چیز در مورد کلمات جادویی نیستند. در دوره دایره واژگان درباره کلماتی صحبت می‌کنم که  همین الان در گفتگوها و متن های خودتان دارید، اما نمی دانید چه طور ترکیبشان کنید.


تاریخچه دایره واژگان 

قبل از این که نویسنده بشوم، یکی از بزرگترین مشکلات خانواده با من، کم حرفی بود! یعنی از دیوار صدا در می‌آمد، اما از من نه! طوری شده بود که برای صحبت کردن من خوشحال می‌شدند، انگار که مثلاً معجزه‌ای چیزی شده. آن روزها اعتقاد داشتم که عادت نوشتن با عادت صحبت کردن هیچ ارتباطی ندارند.

با گذشت زمان و بالا رفتن مهارتم در نوشتن داستان و فیلم نامه و مقاله و یادداشت، کم کم صدای من هم باز شد. بیشتر حرف می‌زدم، بیشتر شوخی می‌کردم و دوستانم حال بهتری با من داشتند. خوب یادم هست که حتی وقتی حالم خیلی بد بود، خانواده از من می‌خواست توی مسافرت همراهشان باشم، چون بدون من به آن‌ها خوش نمی‌گذشت.


شروع افزایش دایره واژگان

البته که این ویژگی در من نبود. باز هم یادم هست که مادرم سال‌های اخر دبیرستان به من گفت:«خودت خجالتی هستی، دوست‌های خجالتی هم دور خودت جمع می‌کنی.» کل کلاس حرف می‌زدند و من ساکت می‌ماندم. همیشه از کنفرانس دادن می‌ترسیدم و کاری برایش نمی‌کردم.

امروز که دارید این متن را از من می‌خوانید، من به راحتی حرف می‌زنم، سر بحث را با دیگران باز می‌کنم، با دیگران شوخی‌های امن می‌کنم و با من به آنها خوش می‌گذرد. تمام این‌ها به خاطر بالا رفتن دایره واژگان من ایجاد شده و به جایی رسیدم که می‌توانم حاضر جوابی کنم.

 

ادامه مطلب در خرید دوره افزایش دایره واژگان 

 

 

 

 

 

 

 

  • ۰۱/۱۰/۱۰
  • پارس زانوس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی